نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: توجه به مسائل فرهنگی باید در اولویت باشد تا چهره منفی از این استان زدوده شود. 

مشکلات سیستان وبلوچستان  فرهنگی و اقتصادی است / چهره واقعی استان از طریق فرهنگ و هنر به کشور معرفی شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  حجت الاسلام مصطفی محامی  نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان عصر امروز در نشست صمیمی اصحاب رسانه، هنرمندان و موسسات مردم نهاد با نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: مشکلات استان فرهنگی و اقتصادی است و مباحث امنیتی هم ریشه در همین مباحث دارد در این راستا یک فرد نمی‌تواند کار انجام دهند و عزم ملی میخواهد و باید دستگاه‌ها و ادارات همه برای حل مشکلات بسیج شوند.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: راهکار مشکلات این استان، کار فرهنگی و علمی است که در این راستا اصحاب رسانه، هنرمندان و موسسات مردم نهاد میتوانند موثر باشند.

وی ادامه داد: در این شبیخون فرهنگی دشمن، باید جبهه فرهنگی را تقویت کنیم دشمن در برابر ما آرایش جنگی دارد و ریشه آن اقدامات فرهنگی است، اگر دشمن بر فرهنگ یک جامعه رسوخ کند آن جامعه متزلزل میشود.

محامی با اشاره به اینکه جبهه امروز، جبهه فرهنگی است و باید شبانه روز کار کرد گفت: تقویت خدا باوری و باور‌های دینی مردم و هویت دینی در کنار غیرت ملی موضوع مهمی است که باید به آن پرداخته شود.

وی گفت: اعتقاد و خدا باوری در هر کاری ریشه است، انسان باید نسبت به کشور خود غیرت داشته باشد و احساس مسولیت داشته باشد و از آرمان‌های کشور دفاع کند.

امام جمعه زاهدان گفت: حل مشکلات مردم نیز موضوع دیگری است که باید مد نظر باشد هرکسی در هر جایگاهی که قرار دارد باید تلاش کند تا مشکلی از مردم حل کند.

وی ادامه داد: پرداختن به مباحث فرهنگی و تلاش برای حل مشکلات فرهنگی از دیگر دغدغه‌ها و مشکلات استان است که نیاز به برنامه و اقدامات مستمر دارد، زیرا در بلند مدت نتیجه بخش خواهد بود.

محامی افزود: تلاش برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی در کنار توجه به کرامت انسانی و تقویت روحیه کار و تلاش و امید به فعالیت و نشاط کاری نیز از دیگر مباحثی است که باید به آن توجه شود.

انتهای پیام/ع

مشکلات سیستان وبلوچستان  فرهنگی و اقتصادی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار